Услуги

Може би се питате защо ни е необходим маркетингът?

За да накараме повече хора да купуват повече от нашия продукт, по-често и на по-висока цена.

С помощта на различни маркетингови подходи, НИЕ МОЖЕМ ДА ВИ КАЖЕМ:

  • Какво се случва на пазара?
  • Кои са Вашите потребители?
  • Какво мислят те?
  • Какво купуват?
  • Как избират?
  • Как стои Вашата марка спрямо конкурентите?
  • .. и други специфични въпроси.

Маркетингови изследвания

  • Едни от основните въпроси, на които ще получите отговор с помощта на маркетинговите изследвания са:
    • Какво знаят потребителите за вашите марки (известност и познатост на марката)?
    • Какво те мислят и какво оценяват (мнения и убеждения)?
    • Какво чувстват (нагласи и емоции)?
    • Какво правят и какво ще правят (употреба и бъдещо поведение)?
    • Мотиви, стимули и причини за посоченото по-горе?
    • Очертаващи се явления, които могат да повлияят на вашата организация?
  • За да потърси отговор на тези въпроси, агенция Прагматика прилага широк набор от маркетингови техники и методи.

Видове маркетингови изследвания:

  • Позиционни изследвания
    • “Позиционирането не е това, което правите с продукта, а това което правите със съзнанието на потребителите.”
    • Изследване на имиджа и позицията на марката
    • Карти на възприятието
    • Изследване на нуждите и възможностите от репозициониране
    • Експериментално репозициониране
  • Изследвания тип “Потребителска удовлетвореност”
    • “Запазването на един настоящ клиент струва 6-7 пъти по-малко отколкото спечелването на нов такъв.”
    • Изследване на потребителската удовлетвореност
    • Изследване на потребителската лоялност
    • Факторен анализ
    • Изследване на удовлетвореността сред служителите
  • Ценови изследвания
    • “Неправилните цени са източник на неуспех.”
  • Продуктови изследвания
    • “Разберете навреме какво мислят потребителите за продуктите на Вашата компания”
    • Тестване на продуктови концепции
    • Продуктови тестове/Вкусови тестове
    • Тестване на опаковки
    • Пазарни тестове
  • Сегментационни изследвания
    • “Ефективността на всяка компания ще бъде много по-голяма, ако тя разработи и адресира своите предложения към правилните групи потребители.”
    • Априорна и постериорна сегментация
    • Идентифициране на потенциалните целеви групи
    • Оценка на потенциала на целевите групи
    • Използване на специализиран софтуер за клъстърен анализ
  • Комуникационни изследвания
    • “Рекламата се прави не за рекламодателя, нито за рекламната агенция, а за потенциалния потребител и трябва винаги да се изхожда от неговата гледна точка.”
    • Предварителни тестове на рекламни концепции
    • Следящи изследвания на рекламата
    • Измерване на рекламната ефективност
    • Промоционни изследвания
  • Медийни изследвания
    • “Смисълът на медийните изследванията е да подпомогнат рекламната практика.”
    • Изследване на аудиторията на различните медии
    • Изследване на медийните навици на специфични потребителски групи
    • Измерване на разходите за достигане до един представител на аудиторията
    • Измерване аудиторията на рекламите

Маркетингови консултации

Съобразявайки се с конкретните нужди на Вашия бизнес, ние ще ви помогнем в областта на:

  • Маркетинговото планиране на Вашата компания
  • Изготвянето, изпълнението и оценката на маркетингови стратегии по отношение на:
    • проучване потенциала на пазара;
    • идентифициране на нови пазарни ниши;
    • разработване и налагане на пазара на нови продукти;
    • пазарно сегментиране;
    • позициониране и репозициониране;
    • изграждане на силна и работеща марка;
    • поддържане и развитие на марката и др.

Инструментариум

Вашите клиентски нужди са основното, от което се ръководим при избора на методи и техники за изследване. Затова при нас няма универсални методи, а конкретни - съобразени с Вашите потребности.

Някои от методите, които използваме са:
  • Качествени методи:
    • Групови дискусии – За целите на този вид изследвания, агенция Прагматика разполага със специално оборудвана зала с едностранно огледало, три камери от различни ъгли, както и оборудвана зала за наблюдение и запис.
    • Дълбочинни интервюта
    • Проективни техники
  • Количествени методи
    • Структурирани персонални интервюта
    • Структурирани наблюдения
    • Тестове за употреба
    • Интервюта по телефона
    • Структурирани анкети
    • Анкети по Интернет
  • Вторични анализи на данни (кабинетни изследвания)
Pragmatica